Vuoden 2019 asiakastyytyväisyytemme huikea – ”Aina askeleen edellä”

CCEAn asiakastyytyväisyys on ollut aina korkealla tasolla, mutta vuonna 2019 se oli vielä aiempiakin vuosia parempi. Asiakkaamme eivät juurikaan jättäneet moitteille sijaa: yleisarvosana oli 4,6 (asteikolla 1–5), ja täydet 100 prosenttia vastaajista suosittelisi CCEAa vastaaviin projekteihin.

”CCEAlaiset saavat meidät tekemään asioita.”

Asiakaskokemuksesta vastaavan johtajamme Johanna Wäänäsen mukaan huipputuloksiin päästään asiantuntijoidemme asenteen ja osaamisen ansiosta.

”Asiakastyytyväisyyspalautteessa ammattitaito, kokemus ja työkalut nousevat esiin perusasioina, joiden on oltava kunnossa. Mutta se, mikä aidosti erottaa meidät muista, on CCEAn asiantuntijoiden ote ja asenne. Vastauksissa korostuvat proaktiivisuus, ystävällisyys ja vastuunotto. Asiakasta suoraan lainaten ’CCEAlaiset ovat aina yhden askeleen edellä’”, Johanna sanoo.

CCEA keskittyy muutoksiin, joissa ihmisten toimintatapojen on projektin myötä muututtava ja joissa ihmisten halutaan osallistuvan muutoksen määrittelyyn, suunnitteluun ja toteutukseen. Käytössä on sadoissa muutoshankkeissa hiotut työkalut, menetelmät ja kokemus.

CCEAn asiantuntijoilla on asenne kohdallaan sekä valmius tuottaa palvelua myös tiukoilla aikatauluilla.

”Asiakkaan tyytyväisyys muodostuu siitä, miten onnistuneesti ja millä asenteella tuota kaikkea erityyppisissä muutoksissa ja projekteissa sovelletaan. Osaaminen tähän syntyy tekemisen ja muutoskokemusten kautta. Kouluttaudumme jatkuvasti ja pyrimme jakamaan sisäisesti osaamista, parhaita käytäntöjä – ja myös oopseja, eli oppeja vähemmän onnistuneista jutuista”, Johanna kertoo.

Millaisia tavoitteita ja suunnitelmia tälle vuodelle on asetettu loistavan asiakaskokemuksen ylläpitämiseksi?

”Ihmisemme ovat avainasemassa. Haluamme jatkossakin tukea CCEAlaisia mahdollistamalla hyvät puitteet työskentelylle, kollegoiden kanssa oppimiselle ja ammattitaidon ylläpitämiselle. Yhdelle se tarkoittaa uusinta kirjallisuutta tai kouluttautumismahdollisuuksia, toiselle uusia lähestymistapoja, metodeita ja temploja, kolmas saattaa kaivata säännöllisesti sparrauskaveria. Näin pyrimme poistamaan onnistumisen esteitä”, Johanna listaa.

He ymmärtävät koko prosessin ja tietävät, mitä missäkin vaiheessa tarvitaan muutoksen toteuttamiseksi.”

”Luin jokin aika sitten tutkimuksesta, jonka mukaan yrityksen menestys ei ole yksilöissä vaan yksilöiden välissä. Tämä pätee myös CCEAan. Tämän vuoden tavoitteena onkin miettiä, miten pystymme entistä paremmin kasvamaan jokaisen asiantuntijamme kokemuksista ja tarjota asiakkaillemme parhaat osaajat ja parhaan muutososaamisen”, Johanna pohtii.

Tekstin lomassa olevat sitaatit ovat suoria lainauksia asiakastyytyväisyyshaastatteluista.