Maarit Pojanluoma

Seniorikonsultti
Kauppatieteiden maisteri (KTM)

"Halu muutokseen kumpuaa tarpeesta kehittää liiketoimintaa. Menestys syntyy yhteisen vision oivaltamisesta. Tehdään se yhdessä joukkueena ja ihminen kerrallaan."


Kuka?

Olen intohimoinen ja ihmisrakas liiketoiminnan ammattilainen. Minulla on positiivinen ja periksi antamaton asenne elämään. Asiakastyö on elämäni suola, ja haluan ylittää asiakkaiden odotukset päivittäin. Sytyn yritysten kilpailukykyä vauhdittavista muutoksista ja niiden viemisestä käytäntöön.

Työurani aikana olen toteuttanut muutoshankkeita sekä konsulttina asiakasorganisaatioissa että johtajana eri yrityksissä. Asiakkaita minulla on urani aikana ollut toistasataa. Muutoksia olen ollut strategina niin määrittelemässä, suunnittelemassa kuin toimeenpanemassakin useille eri toimialoille. Otteeni on strateginen, mutta vahvasti ”kädet savessa” toimeenpaneva. Tyytyväisyyteni syntyy tuloksista.

Vapaalla nautin merellisistä luontokokemuksista ja seuraan teinityttäreni muutosmatkaa.

Olen osa CCEAn kumppaniverkostoa.

Miksi?

Monissa yrityksissä eletään nyt globaalin kriisin aiheuttamassa selviytymiskulttuurissa. Vallalla oleva kriisiajattelu voi kuitenkin lamauttaa yhteisön, ja johtaa vain harvoin pysyvään muutokseen. Aito ja pysyvä muutos on enemmän kuin kriisistä selviämistä. Tähän tarvitaan vahva yhteinen luottamuksen kulttuuri ja uteliaisuuteen kannustava ote. CCEAn ainutlaatuinen toimintamalli ja työkalut tekevät ihmisten oivalluttamisen ja sitä kautta muutoksen mahdolliseksi suurissakin joukoissa. Tunnistamme, rakennamme ja ylläpidämme muutosvoimaa systemaattisella prosessilla, vaikka jopa yksi ihminen kerrallaan.

Mitä?

Minulla on laaja kokemus liiketoiminnan kehittämisestä ja strategisesta suunnittelusta esimerkiksi seuraavilla muutosalueilla:

  • Muutostarpeen analysointi, muutossuunnitelman tekeminen ja muutosten konseptointi
  • Liiketoiminnan, myynnin ja markkinoinnin strategiasuunnittelu
  • Yksittäisten muutosten läpiviennin suunnittelu ja toteutus
  • Asiakas- ja työntekijäkokemuksen hyödyntäminen muutosjohtamisessa
  • Brändi- ja palvelukehityksen strateginen suunnittelu ja jalkautus
  • Tuotteistaminen muutoksen työkaluna
  • Muutosagenttiverkostojen rakentaminen ja voimaannuttaminen
  • Toimintamallien ja prosessien suunnittelu ja käyttöönotto
  • Digitaalisten muutoshankkeiden läpivienti ja muutokseen sitouttaminen
  • Monikanavainen muutosviestintä ja organisaatiokulttuurin kehittäminen