Muutoksen
mittaaminen

Mistä tiedät luotettavasti, miten muutos etenee? Muuttuuko sen kohteena olevien ihmisten toiminta oikeasti? Missä ollaan matkalla kohti tavoiteltuja hyötyjä?

Olemme kiteyttäneet kokemuksemme sadoista läpiviedyistä muutoksista kolmeen muutoksen mittariin. Kokemusmittari seuraa ihmisten kokemaa muutosta reaaliaikaisesti. Toimintamittari näyttää, miten ihmisten käyttäytyminen ja työtavat muuttuvat. Vaikutusmittari kertoo, onko muutoksen tavoitteet saavutettu.

Ainutlaatuinen kokemusmittarimme Celkee Insight® nojaa käyttäytymistieteelliseen tutkimukseen. Mittari on jo muutoksen tukena lukuisissa organisaatioissa.

Lue alta lisää mittaamisen palveluistamme!

Kokemusmittari lyhyesti

Voit tarkkailla muutoksen etenemistä reaaliajassa Celkee Insight -kokemusmittarillamme. Työkalu kertoo, mitä organisaation eri tasot, yksiköt tai tiimit, yksilöt tai asiakkaat ajattelevat muutosten onnistumisen kannalta tärkeimmistä asioista ja mihin suuntaan käsitys muutoksesta on kehittymässä. Kokemusmittarin ansiosta erotat orastavat ongelmat nopeasti ja voit puuttua muutoksen esteisiin jopa saman päivän aikana.

Miten Kokemusmittari toimii?

Käyttäjän näkökulmasta

Valitut sidosryhmät arvioivat muutoksen etenemistä säännöllisesti 4–6 avainväittämän perusteella. Arvio tehdään henkilökohtaisella kirjautumislinkillä ja vastaaminen kestää vain minuutin verran. Vastaajat näkevät aikaisemmin antamansa pisteytyksen ja päivittävät vastauksensa portaattomalla liukusäätimellä. Näin tiimin vastaukset ankkuroituvat tarkasti todellisuuteen ja pienikin koettu käänne erottuu. Vastaajat voivat antaa myös avointa palautetta ja kommentteja, halutessaan anonyymisti.

Muutoksen johtajan näkökulmasta

Käyttäjistä on syötetty järjestelmään valmiiksi tarvittavat taustatiedot, minkä ansiosta kokemusmittarin tuloksiin voi luottaa. Tilannekuvaa voi tarkastella eri näkökulmista kuten liiketoiminta-alueen, lokaation, ammattiryhmän tai roolin perusteella. Käyttäytymistieteisiin perustuva mittausmenetelmä on skaalattavissa pienestä suureen ja yksinkertaisesta monimutkaiseen organisaatioon. Käyttöliittymä on intuitiivinen, ja visualisoitu tilannekuva muutoksesta erittäin helppo hahmottaa.

Celkee Insight®

Muuten menee hyvin, mutta Tukholman nelostiimissä esimiesten ymmärrys muutoksen tarkoituksesta on kääntymässä laskuun. Analysoidaan tilanne ja käynnistetään välittömästi heille kohdistetut toimenpiteet.

Miksi CCEA on paras kumppani ihmisten kokemuksen mittaamiseen muutoksessa?

Yli 10 vuotta ja useampi sata hartiavoimin läpivietyä muutosta ovat opettaneet, mihin kannattaa keskittyä. Osaamme siksi kysyä ja mitata oikeita asioita. Mittausratkaisun ja reaaliaikaisen tiedon lisäksi saat meiltä tilanteen tulkinnan ja välittömästi konkreettiset toimenpide-ehdotukset asioiden korjaamiseksi. Käytettävissämme on myös vuosia kerrytetty data muutosten sudenkuopista eri toimialoilla, joten tiedämme, missä kohtaa kannattaa olla tarkkana.​